2009 metais kompiuterių pardavimai augo

2009 metų pabaigoje kompiuterių pramonė sulaukė teigiamo rezultato. Remiantis „IDC Quarterly PC Tracker“ ataskaita, 2009 metais kompiuterių pardavimai išaugo 2,3 proc., lyginant su 2008 metais. Prieš keletą mėnesių būtų buvę sunku patikėti, kad pardavimai gali išaugti, tačiau trečiąjį metų ketvirtį buvo pastebėti atsigavimo ženklai, o po jų sekė sėkmingas ketvirtasis ketvirtis. Tai rodo, kad kompiuterių verslas vėl suklestėjo.

Prieššventinis pirkimas, tramdoma paklausa ir gera nuomonė apie „Windows 7“ ketvirtąjį metų ketvirtį leido pardavimams išaugti 15,2 proc., lyginant su tuo pačiu pernai metų laikotarpiu. JAV rinkoje pastebėtas dar didesnis augimas: 24 proc. arba 20,7 milijonų vienetų. Taigi, didžiausią augimą sukėlė būtent JAV pirkėjai. „JAV vartotojai išgelbėjo ketvirtąjį ketvirtį, – sakė kompanijos „IDC“ analitikas David Daoud. – Be to, tai pakėlė ir pasaulinę rinką, kuri išaugo ne 11,3 proc., kaip buvo tikimasi, bet 15,2 procentų“.

Metų pabaigoje dauguma JAV pirkėjų įsigijo nešiojamuosius kompiuterius net ir nepaisydami sudėtingos ekonominės situacijos, tačiau rinkosi juos pigesnius. „Netbook“ bei „mini-notebook“ fenomenas sumažino kainas. Būtent šiuos kompiuterius dauguma pirkėjų šiuo metu ir renkasi. Nors mažmeniniai pardavėjai ir gamintojai parduoda daugiau kompiuterių, tačiau juos parduoda pigiau. Kita problema – kompiuterių gamintojai vis dar laukia, kol kompanijų IT departamentai ims pirkti kompiuterius. „Verslai ir vyriausybės vis dar vengia techninės įrangos atnaujinimo, – tvirtino David Daoud. – Jie laukia nuoseklaus ekonomikos augimo ir tik tada ryšis pirkti kompiuterius. Dauguma kompanijų laukia 3-4 mėnesius trunkančio tvaraus ekonomikos augimo. Taigi, pardavimų padidėjimo galime sulaukta tik antroje 2010 metų pusėje“.

Tuo tarpu metų pabaigos pranešimai rodo, jog penkių didžiausių gamintojų rezultatai teigiami. Vienintelė išimtis – kompanija „Dell“. Kitos kompanijos nesulaukė neigiamų pardavimų augimo. Kompanijos „Hewlett-Packard“ pardavimai išaugo 10,4 proc., „Dell“ sumažėjo 9,4 proc., „Acer“ padidėjo 22,3 proc., „Lenovo“ – 13,8 proc., o „Toshiba“ – 15,7 procentų. JAV rinkos dalis padidėjo visiems, išskyrus kompaniją „Dell“. „HP“ rinkos dalis išaugo iki 26,9 proc., „Dell“ sumažėjo iki 24,5 proc., „Acer“ pasiekė 11,3 proc., „Apple“ – 8 proc., o „Toshiba“ – 7,7 procentus.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *