2009 – „Twitter“ ir „Facebook“ metai

Per pastaruosius metus „Twitter“, kurį pakurstė sumanieji telefonai ir internetinės 140 simbolių žinutės, pasiekė aukštumas, o „Facebook“ nukonkuravo „MySpace“ ir tapo pasaulio socialinio tinklo lydere. „Tai didieji laimėtojai, – sakė socialinės žiniasklaidos konferencijas organizuojančios kompanijos „SocialFresh.com“ įkūrėjas ir socialinės žiniasklaidos konsultantas Jason Keath. – „Facebook“ per šiuos metus išaugo tris kartus. „Twitter“ taip pat smarkiai išaugo. Aš manau, kad metų pradžioje svetainė turėjo 2 – 4 milijonus vartotojų, o dabar jų skaičius siekia 40 milijonų“.

„Facebook“ turi apie 350 milijonų narių. „Jei ši svetainė būtų valstybė, tai pagal populiaciją pasaulyje ji užimtų ketvirtą vietą“, – tvirtino buvęs prezidento George W. Bush spaudos sekretorius Scott Stanzel, anksčiau dirbęs kompanijoje „Microsoft“. „Aš nemanau, kad prieš metus žmonės būtų galėję pagalvoti, kad „Twitter“ gali turėti tokią didelę įtaką, – pridūrė Scott Stanzel. – Ji tapo vis populiaresnė, tačiau šiemet ši svetainė ypač išaugo“. Teigiama, jog „Twitter“ sulaukė šimtų milijonų dolerių vertės pasiūlymų iš „Google“ ir „Facebook“. Birželio mėnesį Valstybės departamentas paprašė „Twitter“ atidėti numatytus techninės priežiūros darbus, kadangi šia paslauga naudojosi protestuotojai, supykę dėl Irano prezidento rinkimų rezultatų. Visai neseniai kompanijos „Google“ ir „Microsoft“ pradėjo integruoti „Twitter“ žinutes į savo paieškos sistemas. Naujoji funkcija apibūdinama kaip realaus laiko paieška.

„Twitter“ augimui didelės įtakos turėjo ir nesuvaldomas sumaniųjų telefonų populiarėjimas. „Sumaniųjų telefonų išplitimas JAV ir kitose valstybėse atnešė sėkmę bei palengvino bendravimą tarp žmonių. „Twitter“ yra šio proceso viduryje, – teigė kompanijos „ImageShack“, valdančios paslaugą „yfrog.com“ leidžiančią dalintis nuotraukomis ir videomedžiaga svetainėje „Twitter“, įkūrėjas ir vadovas Jack Levin. – Akivaizdu, jog žmonės nori bendrauti, o „Twitter“ yra reali ryšių platforma. Tai momentinių pranešimų ir elektroninių laiškų hibridas“. Jack Levin paslauga „yfrog.com“ yra viena iš tūkstančių programų, sukurtų svetainei „Twitter“. Tai taip pat leido padidinti mikroblog‘ų paslaugos populiarumą.

Svetainė „Facebook“, pradėjusi atsiverti išorės kūrėjų sukurtoms mažoms programoms, greitai suprato poreikį prisijungti iš bet kur ir bet kuriuo metu. „Jie padarė tai, ko nepavyko „MySpace“, kadangi „Facebook“ tikrai išplėtė savo tinklą, – sakė Jason Keath. – „Facebook Connect“ vaidina labai svarbų vaidmenį prisijungiant iš įvairių vietų“. „Facebook“ ir „Twitter“ yra populiarios svetainės, nes teikia žmonėms realią vertę jų asmeniniame ir darbiniame gyvenime. „Jūs galite palaikyti ryšius su šimtais, jei ne tūkstančiais žmonių, turėdami „Facebook“ paskyrą ar būdami aktyvūs „Twitter“ svetainėje“, – teigė Jason Keath. Scott Stanzel taip pat teigia, jog socialinės žiniasklaidos įrankiai sukūrė naujus būdus, kaip kompanijos ar politikai gali pasiekti savo vartotojus ar rinkėjus. „Kompanijos ar politikai, kurie naudojasi „Facebook“, „Twitter“ ar „YouTube“, sukuria daugiau nuolatinių ryšių su savo rinkėjais ir klientais, įtraukdami juos į pokalbį“, – tvirtino jis.

Jason Keath prognozuoja, jog „Twitter“ augimas lėtės. „Twitter“ reikia saugotis elektroninių šiukšlių platintojų, blogos informacijos, nukreipimo į pornografijos ir panašaus turinio svetaines. „Tai gali priversti žmones apriboti savo tinklus“, – mano Jason Keath. Scott Stanzel perspėjo, jog jei „Twitter“ taps perpildytas reklamomis ar taps pernelyg sudėtingas, gali sulėtėti svetainės augimas. Jason Keath įtaria, jog „Twitter“, bandydama rasti planą, kaip uždirbti pinigų, gali siekti kitąmet tapti marketingo įrankiu. „Aš manau, kad bus akcentuojama verslui ir komercijai skiriama vertė“, – teigė jis.

Kalbėdamas apie „Facebook“, Jason Keath mano, jog tikėtina, kad svetainė pristatys mokėjimų portalą arba mokėjimo įrankį. „Šiuo metu sklinda diskusijos apie galimybę duoti „Facebook“ jūsų kreditinės kortelės informaciją, – sakė jis. – Jeigu jiems pavyks tai įgyvendinti, jie taps ne tik socialiniu tinklu, bet ir komercijos tinklu“.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *