Analitikai tikisi didesnio „Amazon“ augimo

Žemos kainos, patikimos paslaugos klientams bei didėjantis vartotojų noras leisti pinigus įvairiems „Amazon.com Inc“ siūlomiems daiktams – visa tai rodo, kad pirkimų augimas tęsiasi nepaisant trūkumų, pastebimų kitose mažmeninės prekybos srityse. Kompanijos „Amazon“ akcijų kaina penktadienį pakilo iki rekordinio dydžio, o interneto mažmeninis pardavėjas apstulbino analitikus ir investuotojus pranešdamas, jog trečiojo ketvirčio grynosios pajamos išaugo 68 procentais. Tai aiškus ženklas, kad vartotojai leidžia savo pinigus „Amazon“ svetainėje, nors vis dar tebesitęsia ekonomikos nuosmukis. „Žmonės nori pradėti pirkti, – sakė „Bernstein Research“ analitikas Jeffrey Lindsay. – Šiomis dienomis liūto dalis atitenka „Amazon“ kompanijai“. Jis mano, kad augimą iš dalies sukelia ir „Amazon“ vartotojų bazės demografija – klientai turi daugiau pinigų nei vidutiniai JAV vartotojai ir jie nori išleisti pinigus knygoms bei videožaidimams.

Analitikas pridūrė, jog kompanija įgijo savo vartotojų pasitikėjimą. Jie žino, kad „Amazon“ dirbs, kad ištaisytų visas problemas ir visai nesvarbu, ar prekės buvo pirktos tiesiai iš „Amazon“ ar iš jos partnerių, savo prekes pardavinėjančių „Amazon“ internetinėje svetainėje. Kompanijos „Kaufman Bros“ analitikas Aaron Kessler mano, kad „Amazon“ sėkmei įtakos turėjo ir tai, jog šį ketvirtį buvo perkami brangesni dalykai. „Amazon“ nepraneša, kiek prekių ji parduoda kiekvieną ketvirtį, tačiau ji atskleidžia procentinį augimą. Trečiąjį ketvirtį pardavimai išaugo 32 proc. lyginant su pernai metais ir 28 proc. lyginant su antruoju šių metų ketvirčiu.

Kompanijos pajamos išaugo 28 proc. ir trečiąjį metų ketvirtį siekė 5,45 milijardus dolerių. Lyginant su praėjusiu ketvirčiu pajamos padidėjo 14 procentų. Ketvirtadienį kompanija „Amazon“ pranešė, kad trečiąjį ketvirtį uždirbo 199 milijonus dolerių arba 45 proc. už vieną akciją. „Amazon“ tikisi, kad toks augimas tęsis ir toliau: tikimasi, kad pajamos augs nuo 21 iki 36 procentų. Dėl šios priežasties „Amazon“ akcijų kaina pakilo 26,8 proc. ir šiuo metu siekia 118,49 dolerių. „Manau, jūs matote, kad ekonomika pasiekė dugną. Taigi, žmonės ima išleisti šiek tiek daugiau pinigų“, – teigė Aaron Kessler.

Ar „Amazon“ išlaikys šį pardavimų augimą ilgesnį laiką? Kai kurie analitikai mano, kad taip. Jeffrey Lindsay tvirtina, kad trečiojo ketvirčio rezultatai viršijo jo prognozes, nes nebuvo nei vieno veiksnio, rodančio, kad augimas bus toks didelis. Tai verčia jį manyti, jog „Amazon“ ir toliau augs. Ir nors konkurentai, tokie kaip „Wal-Mart Stores Inc“, stengiasi plėsti savo veiklą internete ir varžosi su „Amazon“ žemomis kainomis, Jeffrey Lindsay abejoja, ar jos kelia didelę grėsmę „Amazon“. „Atrodo, kad „Amazon“ vartotojų mintyse užima stiprią poziciją. Dėl šios priežasties konkurentams sunku varžytis su šia kompanija“, – sakė jis.

Kompanijos „Goldman Sachs“ analitikas James Mitchell teigė, kad „Amazon“ vis dar veikia žemiau „natūralių savo pajamų ribų. Jis mano, jog „Amazon“ savo elektroninės komercijos dalį gali padidinti iki 12 proc., nes šiuo metu ji siekia apie 6 procentus. Klausimo „Ar „Amazon“ ataskaita parodo viso sektoriaus stiprėjimą?“, atsakymai nesutampa. Jeffrey Lindsay tvirtina, kad mažmeninė prekyba stiprėja, tačiau Aaron Kessler nėra tuo tikras. „Elektroninė komercija trečiąjį ketvirtį atsigavo, – sakė jis. – Tai rodo, kad interneto prekybos operatoriaus „eBay Inc“ pardavimai taip pat auga. Tačiau tai nerodo, jog atsigavimas pastebimas ir platesniame mažmeninės prekybos sektoriuje. Aš manau, kad visa mažmeninė prekyba vis dar gana sudėtingoje situacijoje“.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *