Holivudas, internetas bei įvairūs prietaisai CES metu buvo populiariausi

Baigėsi Tarptautinė vartotojų elektronikos paroda (CES), ignoravusi pasaulinį nuosmukį ir sulaukusi didžiulio dėmesio. Jos metu buvo pademonstruoti 3-D, programinė įranga, pramogos bei internetas. Kompanijos „Enderle Group“ analitikas Rob Enderle teigė, jog CES grįžo. „Pernai metais aš maniau, kad tai buvo paskutinioji CES“, – pripažino jis. Prietaisų gamintojai, kurie dėl finansinės krizės pernai metais susidūrė su pardavimų sumažėjimu, savo aistrą ir inovacijas nukreipė į patvirtintus produktus bei naujausias tendencijas, tokias kaip elektroniniai skaitytuvai ir 3-D televizoriai. „Tai buvo vienas įdomiausių CES renginių, – teigė kompanijos „DigitalTrends.com“ analitikas Scott Steinberg. – Čia buvo pristatyti ne revoliuciniai pokyčiai, o naujovės, duodančios naudos. Mes matome mažyčius žingsnius, galinčius peraugti į gigantiškus“.

CES buvo užtvindyta elektroniniais skaitytuvais, planšetiniais kompiuteriais ir kitais prietaisais, kuriuos buvo bandoma pristatyti anksčiau už „iSlate“: „iPhone“, „iPod“ bei „Macintosh“ kompiuterio gamintojas „Apple“ turėtų pristatyti jį dar šį mėnesį. „Aš manau, kad šurmulys, susijęs su planšetiniais kompiuteriais, kilo dėl to, jog norėta aplenkti kompaniją „Apple“, – sakė kompanijos „Endpoint Technologies Associates“ prezidentas Roger Kay. – Tai tarsi žaidimas, kurio tikslas – peršokti kitus. Kompanijos investuoja į planšetinių kompiuterių sritį, bandydamos patvirtinti tai anksčiau nei kitos kompanijos“.

Prietaisų gamintojai pristatė sumaniuosius telefonus, „netbook“ arba planšetinius kompiuterius, paremtus kompanijos „Google“ programine įranga „Android“. Kompanijos „Google“ komanda pristatė sumanųjį telefoną „Nexus One“. „Kompanija „Google“ čia buvo pagrindinė, – sakė Rob Enderle. – „Android“ prietaisų buvo galima rasti bet kur“. Televizorių gamintojai, priversti mažinti kainas dėl didėjančios konkurencijos, lankytojus pritraukė pademonstruodami 3-D bei interneto paslaugas turinčius didelės raiškos plokščiaekranius televizorius. „Mes pamatėme gana dramatišką perėjimą nuo orientavimosi į techninę įrangą prie orientavimosi į programinę įrangą, – teigė kompanijos „Gartner“ analitikas Van Baker. – Gamintojai kovoja dėl to. Jie stengiasi padidinti savo gaminių vertę pridėdami programinės įrangos paslaugas, tačiau tai nėra lengva“.

Pernai metais interneto pionierius „Yahoo!“ savo programinę įrangą įdėjo į kai kuriuos televizorius. Šiemet kompanija išplėtė savo siūlomas internetines paslaugas. „Jau visai netrukus mes turėsime televizorių ir internetą vienoje formoje, – mano Rob Enderle. – Jie tai labai palaiko“. Kompanijos „Forrester Research“ analitikas James McQuivey tvirtino, jog 3-D televizoriai parodė didžiulį šuolį ir nepanašu, jog vartotojai skubės juos pirkti, kadangi vos prieš trejus metus televizoriai buvo smarkiai atnaujinti ir modernizuoti. „Aš nemanau, kad mes norėsime namuose nešioti 3-D akinius“, – teigė jis.

3-D augimą lėtino programų trūkumas bei specialių akinių poreikis. Be to, 3-D televizoriai brangiai kainuoja. Praėjusį mėnesį pristatytas 3-D filmas „Įsikūnijimas“ (angl. „Avatar“), kurį režisavo „Titaniko“ režisierius James Kameron, atnaujino susidomėjimą 3-D programomis. „ESPN“, „Discovery“ bei kiti kanalai pažadėjo transliuoti 3-D programas.

CES buvo pristatyti ir lustai, kontroleriai bei kiti daiktai, galintys patobulinti videožaidimus. Vartotojų elektronikos asociacija, organizuojanti CES, nustatė, jog šiame renginyje dalyvavo daugiau nei 120 000 žmonių. Tai net 20 proc. daugiau nei pernai metais, tačiau galutiniai duomenys bus gauti tik po kelių mėnesių. „Gartner“ prognozuoja, jog elektronikos prietaisų pardavimai augs kartu su ekonomikos atsigavimu.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *