Internetinės parodos Lietuvoje

Praeitais metais Lietuvoje atsirado nauja parodų erdvė – internetas! Naujasis būdas save demonstruoti turi ne mažai privalumų: parodos dalyviams mažiau kainuoja, nereikia vykti į parodos vietą, tuo tarpu lankytojams netenka lūkuriuoti eilėse ir pirkti bilietų. Tačiau ar internetinės parodos gali atstoti realias? Apie tai ir kitus internetinių parodų aspektus IT ŽINIOS.LT kalbėjo su vienintelio Lietuvoje internetinių parodų organizatoriaus „Online Expo“ direktoriumi Marium Veinšreideriu.

Kokios srities parodos yra labiausiai lankomos?

– Projektas Lietuvoje visiškai naujas, dabar startuosime tik su ketvirta paroda. Visos tematikos skirtingos, tad kitąmet atsakyčiau i Jūsų klausimą tiksliau, kai galėčiau sulyginti.

O lyginant įvykusias tris parodas, kuri iš jų buvo populiariausia?

– „Statyba ir dizainas, nekilnojamas turtas“ – manyčiau šita, kadangi sulaukėm labai didelio bendro lankytojų skaičiaus, neblogo skaičiaus iš Lietuvos, unikalių lankytojų tiesioginio bendravimo su dalyviais, įvairių sričių įmonių.

Ar Lietuvos vartotojam skirtos parodos pritaikomos ir lankytojams iš užsienio?

– Taip, daug lankytoju sulaukiame iš valstybių, kuriose nėra net filialų. Kalbos yra pasirenkamos dalyvaujančių šalių bei populiariausios Pabaltyje – anglų, rusų.

Kaip patekti į internetinę parodą?

– Internetinės parodos yra nemokamos. Užtenka turėti prieigą prie interneto ir laisvo laiko. Mūsų rūpestis – daryti portalą žinomu. Parodos metu paleidinėjam marketinginius planus. Stipriausi kanalai, žinoma: internetinė erdvė bei dienraščiai, savaitraščiai ir pan. Taikomės i tikslinę auditoriją, todėl ir mus pasiekia tikslingi lankytojai – unikalūs.

O ar vyksta dalyvių atranka?

– Faktiškai visos įmonės sužino apie organizuojamą parodą tam tikra tema. Žinoma, neinformuojame knygyno apie vyksiančią statybų parodą. Patys dalyviai sprendžia dėl dalyvavimo, mes juos konsultuojame tiek stendo kūrimo, tiek kitais kilusiais klausimais.

Koks dalyvio mokesčio intervalas?

– Dalyvavimo mokestis priklauso nuo pasirinkto norimo paketo, nuo to, kaip save pateiks dalyvis, kokius modulius naudos. Esame supratingi ekonominei situacijai – naudojame lanksčias kainas. Žinoma, dalyvavimo mokestis yra daug mažesnis negu realiose parodose, plius neeikvojama daug laiko, nepatiriama bereikalingų kaštų.

Kokios klaidos pasitaikė pirmosiose parodose?

– Buvom neįvertinę serverio apkrovimo, nesitikėjome iškart tokio didelio lankytojų skaičiaus, per pirmą dieną sutvarkėm problema. Kadangi projektas tarptautinis, buvo netikslumų tekstų vertimuose.

Kokie žmonės lanko internetines parodas?

– Kaip minėjau, mes linkę pasiekti unikalų lankytoją, kurį domina parodos tematika. Kalbant apie amžių, sulaukiam 21-60 metų žmonių.

Kokie dažniausiai pasitaikantys parodų dalyvių/lankytojų taisyklių pažeidimai?

– Pažeidimų jokių lyg ir nesame turėję. Tiesiog būna, kad dalyviai ne visuomet spėja iki parodos pradžios pabaigti savo stendų, todėl atlieka korekcijas parodai jau prasidėjus.

Ar ineternetinė paroda nėra tiktai naujas reklamos būdas?

– Įmonės dalyvauja parodose norėdamos apie save informuoti, pranešti apie naujoves, aktualijas, naujas prekių/paslaugų idėjas. Mes siekiame nepaversti portalo „Katalogu“ – nenorim tiesiog susikrauti bendrą informaciją. Mes siūlome tokius modulius kaip forumai, internetinės vaizdo kameros… Visus metus net ir pasibaigusių parodų stenduose yra atliekami atnaujinimai, skelbiamos įmonių naujienos.

Ar parodų rezultatai kompensavo lūkesčius?

– Vienos parodėlės daugiau, kitos mažiau. Bet turim būti realistai, projektas naujas, iki šiol vystomas labai sėkmingai, atsiranda daug įvairių idėjų kaip plačiau išnaudoti mūsų turimą erdvę bei vardą.

Kas Jūsų konkurentai Lietuvoje?

– Konkurentų Lietuvoje neturime, nekonkuruojame ir su realiosiomis parodomis. Mes pateikiame naują erdvę, naują galimybę save pademonstruoti, pranešti apie savo akcijas, naujienas ir pan…

Kokie Jūsų ateities planai? Kiek tikitės „išaugti“?

– Plėstis tikimės kuo plačiau po visą pasaulį. Jau artimiausiu metu prisijungti planuoja Rusija, Ukraina, Kinija, JAV, Vokietija, Švedija, Norvegija… Turime idėją tarpparodiniu metu išnaudoti erdvę meninių darbų eksponavimui tarp šalių, galbūt pardavimų, aukcionų ar pan. Minčių turime pakankamai daug.

Ar gali internetinės parodos nurungti įprastas realias parodas?

– Kaip minėjau, mes nekonkuruojame. Dalyviai patys mato mūsų pranašumus. Jie džiaugiasi, kai nereikia gaišti daug laiko, išleisti daugiau pinigų, o rezultato sulaukia tokio pat ar net geresnio. Dalyvavimas virtualioje parodoje nereikalauja tiek žmogiškųjų išteklių.

Apie internetines parodas trumpai pakalbinome ir Lietuvos parodų centro „LITEXPO“ parodų organizavimo ir rinkodaros skyriaus vadovę Mildą Gembickienę:

Greta realių parodų savo vietos „po saule“ ieško internetinės parodos. Ar, Jūsų nuomone, tokios parodos konkuruoja su realiomis?

– Virtualios parodos nėra realių parodų konkurentės, nes tik realiai vykstančiose parodose galimas tiesioginis kontaktas su tiksliniu parodos lankytoju, parodos lankytojas gali įvertinti, pamatyti, sužinoti, išbandyti ar net įsigyti. O dalyvis parodose bendrauja su savo tiksliniu lankytoju, randa naujų verslo kontaktų. Realios parodos yra lydimos specialių renginių, seminarų, forumų, verslo kontaktų mugių ir pan., kas taip pat atneša tiesioginę naudą parodos dalyviui ir lankytojui.

Ar galėtų kada nors internetinės parodos visiškai pakeisti įprastas parodas?

– Manau, kad internetinės parodos nepakeis realių, keli tokie bandymai rengti tam tikros tematikos internetines parodas Lietuvoje jau buvo, tačiau jie nepasiteisino dėl dalyvių ir lankytojų stokos.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *