IT situacija mokyklose

Informacinės technologijos kinta labai sparčiai – kartu turi atsinaujinti ir edukacinės priemonės mokslo įstaigose bei jų darbuotojų žinios šioje srityje. Deja, ne visada taip yra. Reikia pripažinti, kad Lietuvoje dėl finansavimo stokos mokslo įstaigos nespėja žingsniuoti kartu su technologijų naujovėmis ir labai dažnas reiškinys, kai dėl kompetencijos stokos mokinys moko mokytoją.

Šią savaitę IT ŽINIOS.LT bendravo su Mantu Masaičiu, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotoju. Mūsų tikslas buvo sužinoti dabartinę IT situaciją mokyklose, kaip ji pasikeitė per pastaruosius metus. Tad štai keletas faktų, kuriuos išsiaiškinome:

  • 2006/2007 metais tik 49 % mokytojų naudojo informacines komunikacines technologijas (toliau IKT) savo dėstomam dalykui. 2008/2009 jų dalis padidėjo iki 67 %.
  • Mokytojai IKT daugiausiai naudoja informacijos pateikimui, demonstracijoms (84 %), žinių įvertinimo testams (78%) ir organizuojamoms moksleivių vedamoms diskusijoms, demonstracijoms, prezentacijoms (60 %).
  • 2008 metų pradžioje pagal kompiuterių skaičių šimtui mokinių pirmavo Utenos, Panevėžio, Ignalinos, Joniškio, Kelmės, Neringos ir Skuodo rajonai. Juose šimtui mokinių teko daugiau nei 13 kompiuterių. Dėl mokinių gausos šis rodiklis yra žemiausias didžiuosiuose miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir kituose miestuose (mažiau nei 9 kompiuteriai šimtui moksleivių).
  • Tačiau didžiųjų miestų moksleiviai gali džiaugtis interneto greičiu: 65-75 % jų mokyklų interneto greitis yra ne mažesnis nei 512 Kbps.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *