Japonijos mobilieji telefonai – sugrįžimas į ateitį

2020 metais Japonijoje žmogus galės atsipalaiduoti nuo savo karštligiško futuristinio gyvenimo būdo keliaudamas laiku keletą amžių atgal ir peržvelgdamas viduramžių Tokiją. Eidamas per medinius tiltus jis galės pabendrauti su savo realaus pasaulio draugais, pasigrožėti neužterštu Fuji kalnu ir net įsigyti keletą suvenyrų. Jis galės keliauti per miestą patogiai sėdėdamas savo svetainėje, užsidėjęs 3-D akinius ir judindamas savo supertinklo mobilųjį telefoną, prisegtą prie jo riešo kaip laikrodis. „Tai „Nihonbashi“. Tai virtuali bendruomenė, kuri populiari visame pasaulyje. Daugybė žmonių prie jos prisijungė jau šiandien“, – pasakojo nematomas gidas.

Sveiki atvykę į ateitį, kurią vaizduoja kompanija „NTT DoCoMo“ – Japonijos mobiliųjų telefonų gigantė, turinti 55 milijonus abonentų. Jau kurį laiką kompanija užima pirmaujančią poziciją siūlydama inovacijas Japonijoje. Tai apima ir „Shangri-La“ – ateities stotį, išdėstytą 29 Tokijaus dangoraižio aukšte. Lankytojai čia gali gauti kompanijos mobiliųjų telefonų stebuklų ekskursijas bei pamatyti, kokia ateitis jų laukia. Tai 2020 metų nešiojamieji telefonai. Jie bus nuolatiniai „DoCoMo“ vartotojų palydovai. Telefonai turės mažą ekraną ir galės ant sienos ar kito daikto suprojektuoti paveikslus, primenančius hologramą. Tai bus ID, leisiantis įeiti į šeimos namus, įlipti į lėktuvą. Be to, šis prietaisas suteiks galimybę bendrauti su draugais bei bendradarbiais. Bus nuotolinio valdymo mygtukas, leisiantis įjungti robotą – siurblį ar liepsiantis šaldytuvui užsakyti naujų produktų.

Šie prietaisai bus gaminami iš perdirbtų medžiagų ir juos iš dalies pakraus kūno judesiai. Juose bus įdiegta vienalaikių transliacijų programinė įranga, leidžianti bet kur ir bet kada susisiekti su vartotojais. Ši vizija yra drąsi, tačiau tai nereiškia, kad ji nereali. Daugeliu atveju mobiliųjų telefonų ateitis jau atvyko į Japoniją, kadangi šioje valstybėje prietaisų evoliucija atsiskyrė nuo likusio pasaulio. Perpildytuose Tokijo metro traukiniuose retai galima išvysti laikraščius, nes dauguma japonų įnikę į savo mobiliuosius telefonus ar kitus elektroninius prietaisus – jie naršo internete, rašo elektroninius laiškus, žaidžia žaidimus ar žiūri televiziją.

Japonijos mobilieji telefonai elektroninius laiškus pradėjo siųsti dar prieš dešimt metų. Jau daugelį metų juose galima žiūrėti televiziją. Be to, juose įmontuotos videokameros, brūkšninių kodų skaitytuvai bei „i-concierge“ padėjėjas, suteikiantis informacijos apie vėlesnius traukinius ar kamščius. Nuo 2007 metų „DoCoMo“ telefonuose galima rasti mokėjimų negrynaisiais pinigais sistemą, leidžiančią vartotojams nusipirkti gaiviųjų gėrimų iš prekybos automato ar papietauti mėsainių tinkle. Vartotojams savo telefoną tereikia padėti virš elektroninio pado. „Turėdamas telefoną, tu gali daryti beveik viską, – sakė Takeshi Natsuno, sukūręs populiarią „DoCoMo“ internetinę paslaugą. – Beveik visos parduotuvės ir 60 proc. Tokijo taksi turi šiuos skaitytuvus, todėl susimokėti galima mobiliuoju telefonu“.

Kompanija „DoCoMo“ mobiliuosius telefonus kuria kartu su tokiomis kompanijomis kaip „NEC“, „Fujitsu“ bei „Panasonic“. Dažniausiai gamintojai nurodomi pateikiant jų inicialus modelio pavadinime. Tarp naujausių pasiūlymų yra ir ryškiai geltonas kompanijos „Fujitsu“ sukurtas mobilusis telefonas „Kids Phone F05A“, skleidžiantis veriantį triukšmą ir siunčiantis elektroninio pašto įspėjimus tėvams, kurie gali nedelsiant nustatyti savo vaikų buvimo vietą. Kitas naujas modelis – tai dvi telefono pusės, kurios sujungtos magnetiškai ir gali būti lengvai atskirtos. Tai leidžia vartotojui tuo pačiu metu kalbėti ir naršyti internete. Kiti naujieji mobilieji telefonai, turintys mažą saulės skydelį, gali suteikti vartotojui keletą papildomų minučių energijos, jie turi 10 megapikselių kamerą bei yra atsparūs vandeniui.

Dėl sudėtingumo Japonijos mobiliųjų telefonų modeliai retai pristatomi išorinei rinkai. Vieninteliai Japonijos gamintojai, turintys stiprų tarptautinį jausmą, yra kompanija „Sony Ericsson“. Ekspertai tvirtina, jog didieji Japonijos gamintojai jau ilgą laiką remiasi didžiule vietine rinka ir kuria telefonus, atitinkančius japonų skonį. Per mobiliųjų telefonų bumą, kuris vyko 1990 – 2000 metais, Japonijos kompanijos lenktyniavo tarpusavyje ir įdiegė antros ir trečios kartos standartus. Visai neseniai sektorius susidūrė su giliu nuosmukiu. Subsidijų, skiriamų šiai pramonei, nutraukimas pabrangino mobiliuosius telefonus. 2008 metais mobiliųjų telefonų pardavimai smuko trečdaliu – nuo 51,72 milijono iki 35,85 milijonų. Tikimasi, kad ateinančiais metais ši rinka atsigaus, tačiau vėliau tikėtinas nuosmukis, nes Japonijos populiacija sensta ir mažėja.

Tuo tarpu „iPhone“ ir kiti sumanieji telefonai išgyveno didelį augimą, kadangi mobilieji telefonai virto daugybę funkcijų turinčiais asmeniniais prietaisais, turinčiais prieigą prie interneto, GPS žemėlapių ir daugybės programinės įrangos programų. Japonijoje „iPhone“ neįgavo didelio populiarumo. Šį telefoną reklamuoja kompanijos „DoCoMo“ konkurentas „Softbank“, tačiau šis prietaisas ir kiti sumanieji telefonai rodo, jog Japonijos mobilieji telefonai nebėra tokie išskirtiniai, lyginant su užsienio gaminiais. „Amerikos ir Europos rinkos greitai „japonizuojasi“, – teigė Takeshi Natsuno. Jis naudojasi japonišku telefonu bei „iPhone“ ir teigia, jog užsienyje pagamintas prietaisas turi tik keletą trūkumų, įskaitant kišenės funkciją bei privatumo režimą. „Kodėl tiek daug žmonių naudoja „iPhone“, – klausė jis. – Šis telefonas yra arčiausiai žmogaus kūno. Kompiuteriai per dideli, jų baterijos greitai išsikrauna. Jei norite viename prietaise turėti visas funkcijas, geriausia rinktis mobilųjį telefoną“. Takeshi Natsuno sakė, kad ateityje mobilieji telefonai pasižymės pažanga, tokia kaip pagrindinis dirbtinis intelektas, sudėtinga biometrija ir baterija. Tačiau greičiausiai tai sukurs ne Japonijos kompanijos. „Dabar pramonės lyderiai yra IT žaidėjai ir telekomunikacijų žaidėjai juos vejasi, – sakė jis. – Kinija, JAV ir Europa vis labiau panašėja į Japoniją“.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *