Jolita Keraitė: IT vieta idėjų generavime

Turbūt visi esame girdėję istoriją apie ežiuką, kuris ėjo ėjo keliu, pavargo, atsisėdo ir užduso… Kodėl? Atsakymą visi žinome… Yra ir kita istorija apie ežiuką, kuris galvojo galvojo ir suprato, kad jis nieko negalvoja…

Šiandieniniame technologijų pasaulyje dažnas iš mūsų kartais pasijaučiame kaip tas ežiukas, kuris stengiasi galvoti, kurti, išrasti kažką naujo, bet nesėkmingai arba nepakankamai sėkmingai… Suprantame, kad informacinės technologijos yra vienas iš pagrindinių ,,varikliukų“, stumiančių mūsų pasaulį į priekį, tačiau šiai dienai visko tiek daug išrasta, sukurta, kad atrodo jau nebeįmanoma sugalvoti nieko naujo, pribloškiančio, unikalaus…

Tačiau nepamirškime, kad žmogus išnaudoja tik 1% savo potencialo. O tai gera naujiena, nes, vadinasi, turime 99% nepanaudotų gebėjimų ir galimybių, kuriems atsiskleisti tik reikia palankios aplinkos. Tam potencialui panaudoti itin populiarūs nūdienoje tampa įvairūs konkursai, skatinantys naujų idėjų, sprendimų paiešką. Informacinių technologijų įmonės, švietimo įstaigos, technologijų parkai įgyvendina projektus, skatindami verslumą ir technologijų plėtrą. Tokie projektai kaip marketingo konkursas ,,Idėja“ , Šiaurės miestelio technologijų parko konkursas, projektas ,,Verslauk“ ir kt. skatina proaktyviai mąstyti ir pateikti rinkai tas technologines naujoves, apie kurias šiuo metu net nėra mąstoma.

Kiekvienas sutinkame, kad mažiau ar daugiau, tačiau visos šiandienos idėjos ir naujovės susijusios su informacinėmis technologijomis. Ši tendencija itin ryški kasmetinėje marketingo parodoje ,,Idėja“, kurioje dalyvauja verslo įmonės ir studentai, sprendžiantys rinkos problemas inovatyviais būdais bei pateikiantys naujas ir šviežias idėjas. Jau penkerius metus vykstančioje parodoje pristatytos tokios idėjos kaip prie delno formos prisitaikanti pelė, nauja kompiuterių aksesuarų linija, interaktyvi mokymosi lenta, prekių vežimėlis su navigacija patvirtina, kad technologijos jau yra tapusi neatsiejama kiekvieno buities ir gyvenimo dalimi. Gebėjimas mąstyti ,,out of the box“ , sugebėjimas būti vienu žingsniu priekyje nei yra rinka, domėjimasis technologiniais pasiekimais ir naujovėmis yra pagrindinės savybės, leidžiančios sukurti inovatyvų ir išskirtinį produktą.

Niekada nereikėjo ir nereikia iš naujo išradinėti dviračio, tačiau gebėjimas suprasti rinkos poreikius, nukreipti savo patirtį ir žinias reikiama linkme, pritaikyti esamas technologines naujoves bei panaudoti žmogiškąjį potencialą yra tie ,,varikliukai“, kurie padeda kurti inovatyvias ir perspektyvias idėjas bei efektyvius sprendimus sudėtingomis ir konkurencingomis rinkos sąlygomis.

Jolita Keraitė, marketingo projekto ,,Idėja2008“ organizatorė

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *