Kinijos biurokratų kova dėl internetinio žaidimo „Warcraft“

Kinijos Kultūros ministerija (MOC) apkaltino leidybos prižiūrėtojus savo įgaliojimų piktnaudžiavimu, nes nesuteikė prieigos prie populiaraus internetinio žaidimo „World of Warcraft“. Tai sukurstė biurokratines varžybas dėl interneto reguliavimo. Ministerija išbarė Generalinę Spaudos ir publikacijų administraciją (GAPP), kuri Kinijos internetinių žaidimų kompanijai „NetEase.com“ liepė neleisti naujausios kompanijos „Activision Blizzard“ žaidimo „World of Warcraft“ versijos. Kompanija „NetEase“ prisipažino, kad tiria paklausą.

Karą tarp dviejų agentūrų sukėlė sudėtingi reguliavimo reikalavimai, kurių interneto kompanijos privalo laikytis Kinijoje. „Tai tik pabrėžia bendrą investavimą į Kinijos rinką. Internetas šalyje yra nauja pramonės šaka, o pati Kinija – besivystančios ekonomikos šalis“, – sakė kompanijos „JP Morgan“ analitikas Dick Wei. Kinijos komunistų partijos vadovybė reikalavo sugriežtinti interneto ir internetinių žaidimų kontrolę.Vyriausybinės agentūros yra pasiryžusios laikytis šių reikalavimų ir kontroliuoti potencialiai pelningą ir prestižinį sektorių. Be to, jos tikisi pasinaudoti reguliavimo mokesčiais. „Kultūros ministerija mano, kad Generalinės spaudos ir publikacijų agentūros įspėjimas neatitinka taisyklių. Tai aiškiai peržengia institucijos galias, – tvirtino Kultūros ministro pareigūnas Li Xiong. – Kol tai yra internete, šie internetiniai žaidimai ir publikacijos yra MOC subjektas“. Jis sakė, kad komunistų partijos propagandos skyrius, kontroliuojantis kultūrinį gyvenimą, kovo mėnesį pavedė Kultūros ministerijai kontroliuoti internetinius žaidimus.

Li Xiong komentarai rodo, kad kilo biurokratinis karas dėl „Warcraft“, vaidmenų žaidimo, kuriame abonentai žudo monstrus ir kovoja tarpusavyje. Šis biurokratinis karas gali greitai nesibaigti. Kol kas žaidimo abonentams nebuvo kliudoma prieiga prie naujojo žaidimo. Pekino interneto kavinės žaidėjai teigė, kad jie svajoja kautis iki galo. Jei prieiga prie žaidimo bus užblokuota, žaidėjai ketina pereiti prie serverių, esančių ne Kinijoje. „Vienintelis dalykas, kurį noriu pasakyti, tas, jog aš nuliūdintas, – tvirtino Chen. – Kodėl toks puikus žaidimas Kinijoje susiduria su tokiais sunkumais?“.

Kompanijos „ThinkEquity“ analitikas Atul Bagga teigė, kad žaidimas „World of Warcraft“ Kinijoje buvo sustabdytas dviems mėnesiams. Tai sumažino kompanijos „NetEase“ ketvirtojo ketvirčio pajamas ir vienos akcijos pelną atitinkamai 50 milijonų dolerių ir 0,09 doleriais. Spalio mėnesį GAPP uždraudė daugybę formų užsienio investicijų, kurios buvo skirtos šalies internetinių žaidimų pramonei. Buvo tikimasi, kad ši pramonės šaka per metus išaugs 30 – 50 proc. ir pasieks 4 milijardų dolerių pelną. Pirmadienį kompanija „NetEase“ tvirtino, kad GAPP sustabdė ir grąžino naujausios žaidimo „World of Warcraft“ versijos programas. GAPP savo internetinėje svetainėje pateikė pranešimą, kuriame reikalaujama, kad „NetEase“ nustotų imti mokesčius iš vartotojų, žaidžiančių šį žaidimą.

Birželio mėnesį Pramonės ir informacinių technologijų ministerija, siekianti kontroliuoti internetą, staiga atsisakė plano, kuriuo reikalaujama asmeniniuose kompiuteriuose įdiegti interneto filtravimo operacinę sistemą. „Green Dam“, kuris turėjo sustabdyti internetinę pornografiją, turėjo būti pradėtas liepos 1 dieną, tačiau cenzūros kritikai, pramonės grupės ir „Washington“ pareigūnai teigė, kad tai politiškai nepageidautina, techniškai neefektyvu ir komerciškai nenaudinga.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *