Klestinti elektroninė prekyba keičia parduotuves

Elektroninė prekyba – viena iš elektroninės komercijos rūšių. Ji vis labiau plečiasi, tampa pažangia bei perspektyvia interneto technologija. Jei sugalvojote, jog norite įsigyti prekę, tačiau neturite galimybės, o galbūt tingite vaikščioti po parduotuves jos ieškoti, jums visada padės elektroninė parduotuvė. Viskas, ko jums reikia – tai internetas. Šiuo metu Lietuvoje didžiausiu prekybos centru internete pripažįstamas pigu.lt, visuomenei pristatytas vos prieš metus laiko. Ši elektroninė parduotuvė siūlo daugiau nei 40 tūks. įvairių prekių iš kelių šimtų prekių tiekėjų. ITŽINIOS.LT kalba su pigu.lt direktorium Dainium Liuliu apie elektroninę prekybą ir pigu.lt sėkmę. 

Elektroninės parduotuvės turi daug privalumų: pigesnės prekės, patogu pirkti, sutaupomas laikas ir pan. Tačiau gal vis dėlto yra ir kokių nors trūkumų, perkant prekes internete?

– Pagrindinis trūkumas perkant internetu yra tai, kad pirkėjas negali prekės apžiūrėti „gyvai“, negali jos paliesti dar nenusipirkęs. Kita vertus, netikusias ar nepatikusias prekes, įsigytas internetu, pagal įstatymus galima grąžinti ar pakeisti į tinkamas. Pesimistiškai internetinę prekybą vertinantys žmonės skundžiasi tuo, kad apsipirkus internete prekių negali gauti tuojau pat ir tenka ilgą laiką laukti, kol atveš. Tiesa, kad pirkinio paprastai tenka luktelti. Todėl, prieš užsisakant skubiai reikalingą prekę, rekomenduojame iš anksto pasidomėti, kiek užtruks jos pristatymas. Mūsų internetiniame prekybos centre „Pigu.lt“ prekių pristatymo laikas vidutiniškai trunka 1 – 4 darbo dienas. Kiekvienos prekės aprašyme yra individualus prekės pristatymo terminas, apie kurį dar kartą pirkėjui primenama prieš patvirtinant užsakymą. Prekės yra pristatomos į pirkėjo namus ar kitą jo nurodytą vietą iš anksto suderintu, jam patogiu laiku. Visgi, kalbant bendrai, apsipirkimo elektroninėse parduotuvėse privalumai smarkiai viršija minėtus kelis, kartais net nepastebimus, trūkumus.


Lietuviai palyginti su užsieniečiais nėra aktyvūs pirkėjai internete. Kokios priežastys tai įtakoja?

– Internetinės parduotuvės Lietuvoje pradėjo aktyviau kurtis visai neseniai, todėl ir dauguma lietuvių dar nėra išbandę tokio apsipirkimo būdo. Kita vertus, sparčiai didėjantis internetinių parduotuvių skaičius rodo, kad paklausa tokioms paslaugoms auga. Remiantis Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos gyventojų, pirkusių prekes internetu, dalis nuo 2001 m., kai siekė 1,1 proc., padidėjo iki 5,8 proc. 2008 metais. Akivaizdu, kad naudojimasis internetinių parduotuvių paslaugomis neatsiejamas nuo informacinės visuomenės plėtros ir tokių ją apibūdinančių rodiklių, kaip interneto vartotojų skaičiaus augimas, namų ūkių apsirūpinimas kompiuteriais bei internetu ir pan. Šie rodikliai Lietuvoje auga, atitinkamai auga ir žmonių aktyvumas elektroninėse parduotuvėse.

Kaip reikėtų dirbti su visuomene, jog ji labiau pasitikėtų elektronine prekyba?

– Visų pirma, visos elektroniniu verslu ir šioje rinkoje veikiančios įmonės, nepriklausomai nuo jų kilmės, dydžio ar kitų savybių, turėtų vieningai šviesti visuomenę, mokyti, kaip teisingai naudotis elektroninėmis paslaugomis, kokios yra vartotojų teisės internetinėje erdvėje, kaip užtikrinamas asmeninės, finansinės informacijos konfidencialumas bei saugumas. Visuomenės pasitikėjimą elektronine prekyba formuoja ir atskirų internetinių paslaugų teikėjų įvaizdis, kurį lemia vartotojų pasitenkinimas paslaugų kokybe, pateisinti lūkesčiai, o taip pat elektroninio verslo visuomeninė, socialiai atsakinga veikla ir veiklos skaidrumas. Juk nuomonės apie kiekvieną įmonę keliauja iš lūpų į lūpas, sklinda internete, tuo pat metu formuodamos bendrąjį elektroninės prekybos sektoriaus įvaizdį. Vadinasi, kiekviena internetinė parduotuvė turi jausti atsakomybę šiame pasitikėjimo formavimo procese.


Po 4 mėnesių nuo įsikūrimo pigu.lt buvo pripažinta geriausia lietuviška elektronine parduotuve. Kokia tokios greitos sėkmės formulė?

– Šis nuopelnas priklauso nepaprastai darniam, kvalifikuotam bei energingam „Pigu.lt“ kolektyvui. Prieš paleisdami internetinį prekybos centrą „Pigu.lt“ visus metus intensyviai dirbome, kurdami saugią ir vartotojui patogią naudoti informacinę sistemą. Siekdami užtikrinti teikiamų paslaugų ir prekių kokybę, ieškojome ir rinkomės tik patikimus prekių tiekėjus, iš karto formavom platų parduodamų prekių asortimentą, atkakliai derėjomės dėl teisių atstovauti visame pasaulyje žinomus prekinius ženklus žemesnėmis nei rinkos kainomis. Šių pastangų didžiausias įvertinimas, o tuo pačiu ir atsakomybė – augantis klientų skaičius, augantis visuomenės pasitikėjimas. Dabar keliame sau dar aukštesnius reikalavimus, todėl dar aktyviau tobuliname internetinę prekybos sistemą. Šių metų pradžioje, siekdami pagerinti pristatymo terminus, tobulinome sandėlio operacijas, investavome į IT sistemas.


Kaip keičiasi prekių pirkimo rodikliai nuo įmonės įsikūrimo pradžios iki dabar?

http://www.itzinios.lt/uploads/pigu_lt_apyvarta.jpg

– Kaip matome iš statistinių duomenų, pastebima augimo tendencija, parduodamų prekių kiekiai didėja, pirkėjai renkasi įvairesnes prekių kategorijas. Per pirmą šių metų ketvirtį „Pigu.lt“ apyvarta siekė 3 mln. litų, o trečiam 2009 metų ketvirčiui prognozuojame 4 mln. apyvartą.

Kokius atsiskaitymo būdus už prekes siūlote savo klientams? Kuris iš jų yra priimtiniausias vartotojams?

– Už prekes pirkėjai gali atsiskaityti jiems patogiausiu būdu: grynaisiais pinigais pristatymo metu, banko pervedimu arba per internetinės bankininkystės sistemą. Prekes galima pirkti ir išsimokėtinai. Klientai aktyviai naudojasi visais galimais atsiskaitymo būdais, tačiau populiariausias – banko pervedimas, galbūt dėl to, kad atsiskaitant tokiu būdu yra suteikiama iki 10 pigulitų, kuriais galima atsiskaityti internetiniame prekybos centre „Pigu.lt“.

Kokius išskirtumėte pagrindinius skirtumus, tendencijas tarp didmiesčių ir mažųjų miestelių gyventojų jiems perkant prekes internete?

– Šiuo metu daugiau nei 40 proc. visų užsakymų į prekybos centrą „Pigu.lt“ atkeliauja iš mažųjų Lietuvos miestelių ir kaimų. Kai „Pigu.lt“ pradėjo savo veiklą, daugiau nei pusė užsakymų atkeliaudavo iš Vilniaus. Pirkėjams mažesniuose miestuose, kuriuose uždaromos įvairios prekybos įmonės ir mažinama pasiūla, apsipirkimas internetu tampa patraukliausiu būdu įsigyti prekių, o prekybos centre „Pigu.lt“ jie gali rasti reikiamų prekių ypač geromis kainomis. Pirkėjai iš regionų savo krepšelio piniginiu dydžiu nesiskiria nuo pirkėjų sostinėje. Tačiau kai kurios prekių grupės rajonuose yra labiau paklausios, palyginus su jų pardavimo vidurkiu Lietuvoje. Mažuose miesteliuose sporto prekės yra labiau perkamos nei dideliuose. Rajonų centruose populiaresnės automobilių prekės, prekės kūdikiams ir vaikams, taip pat drabužiai. Rajonuose labai populiarios fotografijos prekės, mobilaus ryšio prietaisai, muzikos grotuvai bei buitinė technika.

Siūlote didelę prekių įvairovę: nuo knygų iki buitinės technikos prekių. Kokios prekės yra paklausiausios tarp Jūsų klientų?

– Populiariausios prekių grupės – kompiuterinė ir buitinė technika, tačiau jas sparčiai vejasi ir kartais net lenkia kitos prekių kategorijos. Ypač auga kvepalų ir kosmetikos pardavimai: anksčiau nebuvo tradicijos internete apsirūpinti tokiais daiktais. Sparčiai populiarėja sporto ir laisvalaikio, namų buities, santechnikos prekės.


Kokie turėtų būti taikomi veiklos principai, jog lietuviškos internetinės parduotuvės savo populiarumu aplenktų užsienio internetines parduotuves?

– Sėkmės formulė šioje konkurencinėje kovoje labai paprasta, tik dažniausiai neįgyvendinama iki pabaigos, aplenkiant vieną arba kelis faktorius: rinkos poreikius atitinkanti pasiūla, pardavėjo vardą pateisinanti prekių kokybė, tiksliniam klientui prieinama kaina bei klientų lūkesčius pralenkiantis aptarnavimas. „Pigu.lt“ atkakliai dirba, kad užtikrintų šių faktorių efektyvumą savo veikloje. Siekiame, kad klientai būtų patenkinti 101 procentu.


Kaip įsivaizduojate elektroninių parduotuvių ateities viziją Lietuvoje ir pasaulyje?

– Ir Lietuvoje, ir visame pasaulyje veiks tiek labai platų asortimentą turintys internetiniai prekybos centrai, tiek ir daug smulkių specializuotų parduotuvių. Pagrindiniai prekybos centrų privalumai – galimybė įsigyti skirtingų prekių vienoje vietoje, parduotuvės patikimumas, suteikiamos garantijos, taikomos kompleksinės nuolaidos, gerenės kainos, lojalumo programos, lankstesnės atsiskaitymo už prekes sąlygos ir pan. Tuo tarpu mažose internetinėse parduotuvėse bus galima rasti nestandartinių, specifinių produktų. Ir ateityje bus populiarios tiek vietinės, tiek tarptautinės el. parduotuvės. Pirkdami vietinėse internetinėse parduotuvėse klientai prekes gauna greičiau, mažiau mokama už pristatymą, gali pasinaudoti lanksčiomis atsiskaitymo sąlygomis, garantiniu aptarnavimu, o ir prekės yra pritaikytos vietinei rinkai. Kita vertus, užsienio el. parduotuvėse klientai paprastai ieško pačių naujausių prekių.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *