Kompanijos renka duomenis apie vartotojų įpročius

Kampanijos dalyviai stengiasi pažaboti interneto naudojimo stebėjimą, kurį naudoja kompanijos, siekdamos išsiaiškinti specifinius vartotojų interesus. „Kompanijos visuomet rinkdavo duomenis apie žmones, perkančius jų produktus. Tačiau praeityje ši informacija buvo gaunama iš tokių šaltinių kaip žurnalų prenumerata bei garantijos kortelės“, – penktadienį sakė ekspertai, dalyvavę privatumo konferencijoje, vykusioje Madride. Dabar ši informacija gaunama iš įvairių šaltinių internete: nuo pažinčių paslaugų iki laikraščių svetainių. Tai suteikia kompanijoms didžiulę galią sukurti detalius savo vartotojų profilius, dažnai jiems to net nežinant. „Reklamose egzistuoja daug pilkųjų zonų. Jei vartotojai žinotų apie jas, jie pražiltų“, – tvirtino Europos Tarybos Teisės reformos departamento vadovas Jorg Polakiewicz. Ši institucija dirba su nauju teisiniu instrumentu, susijusiu su vartotojų profiliu. Tikimasi, kad tai padės 47 ES narėms geriau apsaugoti asmenis nuo įvairių pažeidimų.

Iki šiol tokius teisės aktus turi tik keletas valstybių narių. JAV Atstovų rūmų Energetikos ir komercijos ryšių, technologijų ir interneto pakomitečio pirmininkas Rick Boucher rugsėjo mėnesį pranešė planavęs pristatyti privatumo teisės aktą, kuris reguliuotų taip vadinamąją orientacijos į vartotojus elgseną. Šio žingsnio buvo imtasi po atliktų tyrimų, parodžiusių, kad JAV ir Europoje didžioji dalis vartotojų yra nepatenkinti korporacijų, stebinčių vartotojų interneto naudojimo įpročius marketingo tikslais, veikla. „Europos Sąjungoje 60 proc. žmonių yra susirūpinę komerciniu duomenų naudojimu, – sakė Europos vartotojų organizacijos BEUC generalinio direktoriaus pavaduotojas Willemien Bax. – Labai svarbu, kad vartotojai gerai valdytų savo asmeninius duomenis. Aš manau, kad yra nepriimtina kurti mūsų profilius mums nežinant“.

Kai kurios didžiosios kompanijos sureagavo į šias problemas ir nustatė vartotojų stebėjimo internete ribas. „Procter & Gamble“ priklausančių internetinių svetainių lankytojai turi internetinių ryšių su kompanija palaikymo pasirinkimą. „Kompanija sukūrė privatumo švietimo internetinę svetainę, pateikdama vartotojams pavyzdžius apie tai, kokias reklamas bei nuolaidas jie gaus, sutikę atskleisti savo asmeninius duomenis“, – sakė kompanijos „Procter & Gamble“ globalinio privatumo vadovė Sandra R. Hughes.

Skaitmeninės demokratijos centro įkūrėjas bei vadovas Jeffrey Chester teigė, kad tokios pastangos savarankiškai reguliuoti vartotojų privatumo ribas buvo nesėkmingos. Jo teigimu, reikia griežtesnių teisinių apsaugos priemonių. „Savireguliacijos priemonės yra nepakankamos, kadangi jos nesugeba išspręsti pagrindinių problemų“, – tvirtino jis.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *