Lėtai įsisavinama naršyklė

Kompanijos „Google“ naršyklės „Chrome“ pristatymas, sukėlęs daugybę lūkesčių, įvyko jau daugiau nei prieš metus. Buvo tikimasi, kad ši naršyklė bus tokia pat naudinga kaip ir „Gmail“. Galų gale, kompanija „Google“ žengė dar vieną žingsnį konkurencinėje kovoje su kompanija „Microsoft“. Naršyklės „Chrome“ išleidimas padidino konkurenciją ir kompanijai „Mozilla“, gaminančiai „Firefox“. Tuo tarpu kompanija „Google“ pareiškė, jog atsižvelgdama į didelį nepasitenkinimą, kurį kėlė esamos naršyklės, ji tiesiog neturėjo kitos išeities, kaip tik išleisti savo naršyklę. Nepasitenkinimas daugiausiai susijęs su jų atlikimu ir greičiu, paleidžiant internetines programas.

Ši naršyklė kompanijai „Google“ nebuvo šalutinis projektas: su jos išleidimu buvo tikimasi išplėsti savo interneto paslaugas bei programas ateityje. Tai buvo epinis žingsnis: kompanija „Google“ atžygiavo į mūšį. Tačiau problema ta, jog „Chrome“ nebuvo tokia gera, kaip mitinis herojus. „Chrome“ užima nedidelę rinkos dalį – vos 4 proc., nors ji buvo pristatyta praėjusių metų rugsėjo 1 dieną. Taigi, naršyklė nepriartėjo prie rinkos lyderio „Internet Explore“ ar antrosios pagal populiarumą naršyklės „Firefox“. „Naršyklė „Chrome“ nesusilaukė tokios sėkmės, kokios „Google“ tikėjosi“, – sakė kompanijos „Forrester“ analitikas Sheri McLeish.

„Chrome“ sunkumai

Pirmiausia, nėra versijų, skirtų „Mac OS“ ir „Linux“ vartotojams. Tai dvi stovyklos, apjungiančios technologijų entuziastus ir ankstyvuosius pradininkus. „Mac OS“ ir „Linux“ versijos buvo atidėtos. Negana to, durys į dideles įmones taip pat uždarytos, kadangi naršyklė „Chrome“ neturi pagrindinių bruožų, reikalingų IT departamentams. Šias problemas kompanija „Google“ žada ištaisyti, tačiau yra ir kitų sunkumų, kuriuos ištaisyti yra sunkiau.

Vienas iš jų – tai vartotojų nežinojimas, kad tokia naršyklė yra. Dažnai vartotojai naudojasi jau numatytąja ir kompiuteryje įdiegta naršykle. Kita problema – tai „Chrome“ pristatymas. Ar iš tikrųjų pasauliui reikia dar vienos naršyklės? Galima paklausti ir kitaip: ar „Chrome“ siūlo tokių pagerinimų, kurie paskatintų vartotojus pereiti prie naujos naršyklės?

Kompanija „Google“ nedidina „Chrome“ galimybių tapti populiaresne. „Chrome“ beta versija ne tik buvo nestabili, bet ir neveikė su dauguma internetinių svetainių, tame tarpe ir su priklausančiomis „Google“. Nestebina ir žemas „Chrome“ naudojimas darbo vietose. „Mes niekada nematėme, kad vartotojai masiškai pereitų prie „Chrome“ naršyklės“, – teigė Sheri McLeish.

Nors „Chrome“ neužkariavo pasaulio greitai, tačiau kompanijos „Microsoft“, „Mozilla“ ir „Apple“ gerina savo naršykles. Taigi, kodėl „Google“ prisirišusi prie šio projekto? „Kompanija „Google“ turėtų likti žaidime, jei ji galvoja, kad yra inovatyvi ir siekia išsiskirti ilguoju laikotarpiu. Ji turi skirti lėšų marketingui ir tyrimams bei plėtrai“, – tvirtino „IDC“ analitikas Al Hilwa. Taigi, kompanija „Google“ ketina atlikti daugybę darbo. „Google“ produktų valdymo grupės vadovas Brian Rakowski teigė, kad naršyklė turi apie 30 milijonų aktyvių vartotojų, nors ir neturi „Mac OS“ bei „Linux“ versijų bei nepalaiko Įmonių IT segmento. „Užėmus likusią rinką, mūsų padėtis bus pakankamai gera. Naršyklių augimas – tai lėtas procesas“, – tvirtino jis.

Vartotojų švietimas

Svarbi priežastis, reikalaujanti ilgo laiko, tai vartotojų pasitenkinimas. „Dauguma žmonių visiškai nesidomi ir jiems nerūpi naršyklės. Jie tiesiog nori naršyti internete“, – teigė Sheri McLeish. Al Hilwa atliktas tyrimas rodo panašią realybę. Vartotojai galvoja, kad naršyklė yra neatskiriama kompiuterio ir jos operacinės sistemos dalis, kurios negalima pakeisti. Tai žinodama, kompanija „Google“ planuoja ataką – ji ketina išleisti operacinę sistemą „Chrome“. Be to, kompanija siekia sudaryti sandorius, pagal kuriuos kompanijos naujoji naršyklė būtų įdiegiama kompiuteriuose. Tai rodo paskutinysis kompanijos sandoris su „Sony“. Žinodamas vartotojų žinių trūkumą apie naršykles, kompanijos marketingo departamentas ėmė šviesti žmones. „Daugybė žmonių nežino, kas yra naršyklė. Tai didžiulis iššūkis mums“, – teigė Brian Rakowski.

Šiuo metu „Chrome“ komanda dėmesį sutelkė į atlikimo pagerinimą. Tai svarbiausias dalykas siekiant padidinti naršyklės naudojimą. „Naršyklėje „Chrome“ viskas, nuo „Javascript“ sistemos iki multiprocesų architektūros bus patobulinta“, – sakė Brian Rakowski. Tam reikia didžiulių pastangų. Nors vidutinis vartotojas nedaug nusimano apie naršyklių greitį ir atlikimą, tačiau tai turėtų pritraukti naujus vartotojus.

„Google“ strategija

Kompanija „Google“ teigia, kad „Chrome“ projekto vertė nėra siejama tik su šios naršyklės sėkme. Kaip atviro kodo naršyklė, „Chrome“ gali padėti pagreitinti inovacijas, labai svarbias kompanijai „Google“. Tačiau neaišku, kiek bus galima į kitas naršykles inkorporuoti „Chrome“ kodą. Tai paaiškina, kodėl „Google“ nusprendė sukurti naują naršyklę, o ne prisidėti prie „Firefox“ plėtros. „Buvo priežasčių, kurios neleido pasinaudoti esamomis technologijomis. Kai kurie architektūriniai pokyčiai buvo tokie skirtingi ir pavojingi, kad būtų buvę sunku juos įgyvendinti esamų kodų bazėje“, – sakė Brian Rakowski.

Aišku tai, jog naršyklė „Chrome“ pradėjo antrus metus. „Chrome“ komanda sunkiai dirba, kad galėtų pristatyti versijas, skirtas „Mac OS“ bei „Linux“. „Kai tik mes turėsime laiko šiek tiek atsikvėpti, mes pridėsime „Mac OS“ bei „Linux“ versijas ir tai leis mums pasiekti naujus vartotojus“, – tvirtino Brian Rakowski.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *