Nemokamos elektroninės konsultacijos Lietuvoje

Lėtėjanti ekonomika ne tik nesustabdė infliacijos, bet ir apkarpė atlyginimus. Tokioje situacijoje vienintelis kelias išgyventi – surasti naujų taupymo būdų. Tad ir mes pradėjome jų ieškoti. Šios dienos ITŽINIOS.LT akiratyje – nemokamų elektroninių konsultacijų tinklas „e-klausimai.lt“, su kurio atstovu spaudai Kęstučiu Bagdonavičiumi ir aptarėme projektų kūrimo procesą, jų tikslus bei funkcijas.

– Kas pastūmėjo sukurti el. konsultacijų tinklą? Kodėl kilo ši idėja?

– „e-klausimai.lt“ projektų grupės konsultacijų tinklą pastūmėjo sukurti visuomenės žinių stoka teisiniais klausimais (kadangi pirmasis projektas buvo „e-teisininkai.lt“), o laikui bėgant „e-klausimai.lt“ tinklas buvo pradėtas vystyti ir į kitas sritis.

– Kokiais principais vadovavotės kurdami el. projektus?

– Pagrindinis principas, žinoma, kad sistema būtų patogi ir lengva lankytojams, kurie nėra dažni interneto vartotojai. Bet norim, kad lankytojai suprastų, jog mūsų sistema yra skirta ne tik padėti išspręsti gyvenimiškas problemas, bet ir asmeniniam tobulėjimui. Kitas principas, kuriuo vadovaujamės, yra tai, jog konsultacijos yra visiškai nemokamos ir tokios liks ateityje.

– Ar šiais principais remiatės iki šiol?

– Taip, šiais principais vadovaujamės iki šiol. Mums svarbu, jog kiekvienam lankytojui būtų labai lengvai pasiekiama dominanti informacija.

– Su kokiais iššūkiais teko susidurti kuriant projektus?

– Gana didelis iššūkis buvo tai, jog vienas iš pagrindinių tikslų yra teikti konsultacijas visiškai nemokamai, o nekomercinių projektų išlaikymas yra gana nelengvas. Kita problema yra tai, jog dauguma mus laiko problemų sprendimo pagalba, bet ne informacijos šaltiniu.

– Koks vis dėlto yra pagrindinis projektų tikslas: nemokamos konsultacijos ar visuomenės žinių bagažo didinimas?

– Sunku išskirti vieną funkciją iš šių dviejų, nes visas projektų pagrindas buvo nemokamas informacijos šaltinis, tad abi šios funkcijos yra vienodai svarbios.

– Kaip veikia ši elektroninių konsultacijų sistema?

– Mūsų el. konsultacijų sistema yra labai paprasta. Lankytojams, norintiems gauti atsakymą į juos dominančius klausimus, tereikia užpildyti klausimo formą. Klausimas keliauja pas sistemos administratorius, o po administratorių patikrinimo persiunčiamas vienam iš tos srities specialistų. Po to, kai specialistai paruošia atsakymą, jis nusiunčiamas klausiusiajam tiesiai į el.paštą.

– Ar buvo lengva rasti partnerių, kurie sutiko bendradarbiauti ir atsakinėti į žmonių klausimus?

– Nebuvo lengva surasti partnerių, kadangi kaip jau ankščiau minėjau, „e-klausimai.lt“ tinklas visada buvo ir bus nemokamas. Tačiau įdėjus daug pastangų, pasiekėme reikiamą rezultatą.

– Kas Jūsų partneriai?

– Pagrindiniai partneriai yra aukštos kvalifikacijos teisininkai bei architektai ir inžinieriai. Taip pat nemažai el.konsultacijų reklamos tikslais mums padėjo kai kurie Turizmo ir Verslo informacijos centrai, bibliotekos ir Šakių, Pasvalio, Joniškio ir Mažeikių rajonų savivaldybės bei dar daugelis kitų.

– Kodėl jie sutiko dirbti šiame projekte? Kas juos skatino prisijungti?

– Paskatinimo tikslai buvo tai, jog dauguma norėjo įdėti savo indėlį į visuomenės žinių tobulinimą. Žinoma, mes turim konsultuojantiems specialistams tam skirtą reklamos paketą, bet praktiškai visi juo nepasinaudojo.

– Kokie yra el. konsultacijų privalumai?

– El.konsultacijų privalumas yra toks, jog žmogus į jį dominantį klausimą gauna atsakymą visiškai neišeidamas iš namų. Tai gali būti vykdoma iš bet kurios vietos, kurioje yra internetas. Todėl pas mus kreipiasi nemažai lietuvių, esančių kitose šalyse.

– Tačiau kaip ir bet kurioje kitoje situacijoje absoliučiai visi patenkinti nebūna. Kokios kritikos dažniausiai sulaukiate iš vartotojų, partnerių?

– Na kritika yra normalus ir sveikas dalykas. Dažniausiai būna, jog mes negalime atsakyti į absoliučiai visų norinčių klausimus ir kai kurie tuo labai nepatenkinti. Nors, mano nuomone, problema slypi šiek tiek giliau, o tiksliau, žmonių auklėjime. Vieni nevertina to, kas jiems nemokamai duodama, o kiti mano, jog tai mūsų pareiga.

– Kaip keitėsi vartotojų srautai per visą projektų gyvavimo laikotarpį? Kokia dabartinė situacija?

– Kaip ir bet kurio projekto pradžioje, srautas buvo nedidelis. Tačiau jau po kelių mėnesių mums nebereikėjo jaudintis dėl reklamos. O šiai dienai lankomumas yra labai patenkinamas.

– Ar ketinate plėsti veiklos sritis? Galbūt planuojate kurti naują projektą?

– Manau, kad ateityje, jei viskas gerai klostysis ir mums pakaks jėgų, išplėsime konsultacijų bazę, nes idėjų ir noro mums niekada netrūksta.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *