Paieškos sistemų naudojimas 2009 metais išaugo

Interneto analitikos kompanija „Comscore“ pranešė, jog 2009 metų gruodžio mėnesį penkiolikmečiai ir vyresni asmenys atliko daugiau nei 131 milijardą internetinių paieškų – tai net 46 proc. daugiau nei 2008 metais. Vadinasi, per dieną buvo atlikta po 4 milijardus paieškų, per valandą – 175 milijonai, o per minutę – 29 milijonai. „Pasaulinė paieškų rinka ir toliau auga neįtikėtinais tempais. Dideli augimo tempai būdingi tiek besivystančioms rinkoms, tiek ir išsivysčiusioms“, – tvirtino kompanijos „Comscore“ viceprezidentas Jack Flangan.

JAV pagal pasaulines individualias paieškas pirmauja. Šioje valstybėje buvo atlikta 22,7 milijardai paieškų – net 17 procentų. Kinija liko antroje vietoje – 13,3 milijardų paieškų, o Japonija – trečioje vietoje (9,2 milijardai paieškų). Rusija pademonstravo didžiausią augimą. Jos paieškos išaugo 92 proc. ir pasiekė 3,3 milijardus.

Populiariausia paieškos sistema – „Google“. Gruodžio mėnesį ši paieškos sistema pritraukė net 87,8 milijardus individualių paieškų, o tai sudaro net du trečdalius visų paieškų. Be to, šis skaičius rodo, jog nuo 2008 metų „Google“ paieškos sistemoje atliktos paieškos išaugo 58 procentais. „Yahoo“ liko antroje vietoje, turėdama 9,4 milijardus paieškų ir nuo 2008 metų paieškų skaičių padidinusi 14 procentų. Kompanija „Microsoft“ liko ketvirtoje vietoje ir naudojantis jos paieškos sistema buvo atlikti 4,1 milijardai paieškų – nuo 2008 metų paieškų skaičius išaugo net 70 procentų.

Ar šie duomenys ne per geri, kad būtų tikri? Ar gali būti, jog kompanija „Microsoft“ pradėjo mažinti skirtumą tarp „Bing“ bei „Google“? Kompanijos „Comscore“ ataskaitoje pateikiami tik 2008 ir 2009 metų gruodžio mėnesio rezultatai. Taigi, šiems duomenims galėjo daug kas įtakoti, o specifinė „Bing“ rinkos dalis rodo, kad paieškos sistemos užimama dalis pastoviai mažėja. „Experian Hitwise“ ataskaitoje nurodoma, kad spalio mėnesį „Bing“ rinkos dalis JAV sudarė 9,57 proc., o lapkričio mėnesį – 9,32 procentus. Kitose ataskaitose pabrėžiama, jog paieškos sistemos rinkos dalis gruodžio mėnesį nukrito iki 8,92 proc., tuo tarpu „Google“ rinkos dalis išaugo maždaug vienu procentu. Neabejojama, jog „Bing“ pristatymas turėjo kompanijai teigiamos įtakos. Įspūdingos šios paieškos sistemos savybės, protinga marketingo kampanija ir privatumo gerbimas padėjo padidinti populiarumą, tačiau reikia nueiti didelį kelią, kad būtų galima konkuruoti su „Google“.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *