Prognozuojami sėkmingi metai energiją taupančioms technologijoms ir televizijai

Kasmetinėje tarptautinės audito ir verslo konsultacijų bendrovės „Deloitte“ parengtoje pasaulinės technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų rinkos apžvalgoje teigiama, jog kompiuterinių technologijų vystymasis 2010 metais ir toliau vyks pagal Moore’o dėsnį. Šis dėsnis teigia, kad, vystantis kompiuterinėms technologijoms, jų efektyvumas padvigubėja apytiksliai kas dveji metai. Praktika rodo, jog vartotojams aktualu tampa ne procesorių greitis ar kietųjų diskų talpa – jie yra pakankami, o technologijų kaina ir energetinis efektyvumas. Kompanija prognozuoja, kad gamintojai artimiausiais metais stengsis gaminti ne galingesnius ar greitesnius, o pigesnius ir mažiau elektros energijos vartojančius kompiuterius.

Nors pastaruoju metu atrodo, jog vaizdo medžiagos žiūrėjimas internete ar mobiliuoju telefonu nukonkuruos televiziją, „Deloitte“ apžvalga rodo, kad 2010 m. televizija ir toliau išlaikys labai stiprias pozicijas rinkoje. Teigiama, jog vienas žmogus per savaitę vidutiniškai skirs nuo 20 iki 30 val. televizijos žiūrėjimui, o populiariausiu muzikos klausymo kanalu išliks tradicinis radijas. Tam įtakos turi susiformavę vartotojų įpročiai. Televizijos populiarumą šiemet didins ir 3D TV atėjimas į rinką. Augantys vartotojų lūkesčiai turėti 3D kino teatro atitikmenį savo namuose nulems pirmųjų 3D televizijos kanalų atsiradimą JAV bei Europoje. Tačiau ši sritis vis dar susidurs su sunkumais: pirmiausia – dėl brangių 3D technologijų ir vienodų 3D TV standartų nebuvimo.

3D TV teikiamos galimybės darys didelę įtaką reklamos rinkai – ypač internetinei reklamai. Prognozuojama, kad nemažą dalį rinkos internetinė reklama perims iš laikraščių ir žurnalų, nors 2010 m. reklama vis dar sudarys didžiąją dalį laikraščių ir žurnalų pajamų. Neatmetama ir laikraščių bei žurnalų internetinėse svetainėse apmokestinimo galimybė, apie kurią vis dažniau užsimenama ir Lietuvoje.

Bendrovė „Deloitte“ prognozuoja tolesnį daugiafunkcinių mobiliųjų telefonų populiarumo augimą. 2009 m. šių telefonų pardavimai JAV pirmą kartą viršijo nešiojamųjų kompiuterių pardavimus. Manoma, jog iki 2011 m. jie turėtų pasivyti stacionarių ir nešiojamųjų kompiuterių pardavimus kartu sudėjus. Daugiafunkciniai mobilieji telefonai populiarės dėl juose įdiegtų mobiliojo interneto paieškos sistemų tobulėjimo, paplitimo ir mobiliosios ir internetinės telefonijos integracijos. Prognozuojama, kad iki 2010 m. galo kai kuriais parametrais šios sistemos aplenks standartines internetinės paieškos sistemas. Naudodamasis integruota paieškos ir navigacijos sistema mobiliajame telefone, vartotojas galės ne tik išsirinkti maršrutą, bet ir gauti instrukcijas, kaip nuvykti iki reikiamos vietos. Tikėtina, kad metų gale mobiliojo interneto paieškos sistemos taps viena iš 5 svarbiausių mobiliojo telefono funkcijų. Kitos dažniausiai naudojamos funkcijos yra skambučiai, trumposios žinutės, kalendorius ir interneto naršyklė.

Internetinio ryšio naudojimas skambučiams atpigins mobilųjį ryšį, suteiks galimybes skaitmenine informacija paverstus skambučių įrašus saugoti, apdoroti ir vėliau įvairiais būdais juos panaudoti. „Deloitte“ prognozuoja, kad 2010 m. gali keistis internetinių paslaugų kainodara. Interneto tiekėjai stengsis atsisakyti paplitusio būdo, kai yra mokamas tam tikras mėnesinis mokestis, suteikiantis teisę į neribotą duomenų srautą ir pereiti prie mokesčio už faktiškai gautus ir išsiųstus duomenis. Tuo yra suinteresuotos ir įvairios reguliuojančios institucijos, teigdamos, kad šis būdas sumažintų piratavimą.

Vartotojai, ypač įmonės, 2010 m. stengsis mažinti išlaidas telekomunikacijai ir rinksis pigesnes paslaugas bei bus atlaidesni ryšio kokybei. Ryški telekomunikacijų bendrovių tendencija yra siekis mažinti savo veiklos sąnaudas. Dėl didelės konkurencijos rinkoje, veiklos efektyvumas tapo vienu svarbiausių įmonių pelningumo veiksniu. Tikėtina, kad mobiliojo ryšio operatoriai investuos į naujo tipo ryšio perdavimo stotis, mažinančias energijos sąnaudas ir reikalaujančias mažiau techninės priežiūros. Laidinio ryšio operatoriai toliau tęs vis dar labai paplitusių varinių laidų keitimą optiniais.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *