SEO: Kopijuojamas turinys

Paskutinius kelerius metus Lietuvoje vos ne kas savaitę randasi nauji žinių portalai. Kartu paplito ir nauja mada kopijuoti straipsnius iš kitų svetainių nurodant ar nenurodant tikrąjį šaltinį. Tačiau kokia straipsnių vertė juos nukopijavus? Kam į naudą? Pabandysim atsakyti į šiuos klausimus.

Kaip paieškos sistemos išrenka turinio šaltinį?

Pagrindiniai dalykai, kurie vertinami paieškos sistemų svetainėse, talpinančiose tą patį turinį, yra:

1. Domeno autoritetas: svetainė, kuri yra svarbesnė, labiau verta dėmesio, turi daugiau unikalaus ir įdomaus turinio, didesnį lankomumą, turi daugiau atgalinių nuorodų iš didesnį autoritetą turinčių puslapių / domenų.

2. Adreso (URL) metrika: „Google Page Rank“, kiek nuorodų yra vertinamame puslapyje, kiek svetainių įdėjo nuorodą į tą puslapį. Tai aktualiausia konkuruojant tarp smulkių interneto svetainių.

Tačiau net jei pirmieji 2 punktai jums ne į naudą, trečiasis gali viską pakeisti.

3. Nuorodos priskyrimas: kai Jūsų konkurentas, kopijuodamas Jūsų svetainės turinį, tame pačiame straipsnyje įdeda nuorodą į jūsų kaip autoriaus svetainę, tačiau ne į pagrindinį puslapį, o konkretų puslapį, iš kurio buvo imamas turinys. Tokiu atveju automatiškai tampate straipsnio autoriumi paieškos sistemose.

Pastaba: kad ir kokios didelės ir žinomos svetainės talpintų jūsų straipsnius ar kitokį turinį, visada bandykite susitarti, kad nuoroda būtų dedama ne į pagrindinį, o konkretų svetainės puslapį, iš kurio buvo imamas turinys.

Kiek turinio kopijavimo nepakenks?

Iš tikrųjų į klausimus „kiek turinio galime saugiai nukopijuoti?“ ar „kiek kopijuoti yra per daug?“ niekas negali atsakyti. Ši paieškos sistemų informacija nėra viešinama, o atlikdami įvairius testavimus ir stebėdami rezultatus tik tuščiai praleisite laiką, nes jau rytoj algoritmai pasikeis.

Seniau buvo galima perdaryti kito autoriaus straipsnį, naudojant ne visai etiškus metodus ir programas, kurios automatiškai pakeičia tam tikrus žodžius į sinonimus. Taip „perrašant“ straipsnį turinys dažnai praranda prasmę. Žinoma, bėgant laikui paieškos sistemos stipriai patobulėjo: pradėjo daug rimčiau analizuoti žodžius, žodžių junginius bei sakinius, todėl šiuo metu šis būdas nebe veiksmingas.

Tačiau jei vis dėlto nusprendėte naudoti kažkieno turinį ir ketinate išlikti unikalūs paieškos sistemų akyse, štai keli būdai, kurie gali jums padėti:

1. Lankytojai. Vienas geriausių ir paprasčiausių būdų yra leisti lankytojams tai padaryti už jus. Rašant komentarus tame pačiame straipsnio puslapyje, leidžiant vartotojams perspėti apie straipsnio netikslumus, kurių galbūt nepastebėjo autorius, ar tiesiog leidžiant vartotojams papildyti straipsnį.

2. Bendras pildymas. Jeigu savo darbuotojų, draugų, kolegų paprašysite pridėti bent po 2- 3 sakinius prie straipsnio, tai gali jums padėti, tačiau nėra išskirtinai naudingas variantas.

3. “Mechanical Turk”. Turbūt kiekvienas amazon.com naudotojas susidūrė su šiuo įrankiu, kuriuo už labai nedidelį mokestį galima paprašyti žmonių pagalbos. Už keliasdešimt dolerių šimtai žmonių ne tik perrašys straipsnius, bet ir pridės komentarus, apžvalgas ir t.t.

Svarbiausia atsiminti, jog unikalumas nėra vienintelis ir geriausias rodiklis. Jei manote, kad unikalumas (negalėjimas niekur kitur internete rasti tokios žodžių sekos) atves jus į sėkmę, tikrai klystate. Svarbiausias rodiklis yra kokybė. Idealiausia, kai kombinuojami abu – unikalumas ir kokybė -, bet neretai įdėti kito autoriaus straipsnį labiau apsimoka.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *