„Boeing“ į nepilotuojamą bandomąją misiją paleido astronautų kapsulę „Starliner“.


Niujorkas
CNN verslas

„Boeing“ sukūrė savo erdvėlaivį „StarLiner“, kuris ketvirtadienio vakarą nuskraidins astronautus į Tarptautinę kosminę stotį nepilotuojamos bandomosios misijos metu. Po dviejų ankstesnių bandymų atlikti tokią užduotį Nesėkmė, „Boeing“ tikslas – įrodyti, kad erdvėlaivis gali prisijungti prie TKS. Tai turi pasisekti prieš išvykstant į misijas su tais, kurie yra laive.

The Erdvėlaivis Iš Floridos Kanaveralo kyšulio kosminės stoties paleista raketa „Atlas V“ pakilo ketvirtadienį 18.54 val. Išleidęs raketos kapsulę į orbitą, erdvėlaivis panaudojo savo impulsus, kad nukreiptų ją tinkama kryptimi. „Boeing“ pareigūnai maždaug po pusvalandžio patvirtino „Starliner“ „orbitinį įterpimą“ – ženklą, kad erdvėlaivis buvo kelyje.

Tačiau per konferenciją po paleidimo pareigūnai atskleidė, kad impulsai neveikė tinkamai.

„Turime du variklius, kurie suges“, – sakė „Boeing“ „Starliner“ programos viceprezidentas ir projektų vadovas Markas Nappy. „Iš pradžių buvo paleistas, paleido sekundę, o paskui užsidarė. Skrydžių valdymo sistema padarė tai, ką turėjo, ir pakeitė į antrąjį pristūmiklį.

Anot Nappi, tas variklis buvo nušautas likus vos 25 sekundėms iki išjungimo. Skrydžio valdymo sistema jį paėmė atgal ir spyrė trečiuoju smūgiu, kuris iššovė kaip planuota.

„Sistema be reikalo suprojektuota ir sukurta tiksliai taip, kaip ir turėjo būti“, – ketvirtadienio vakarą žurnalistams sakė Nabby.

Tikimasi, kad ši problema neturės įtakos bendrai misijai, sakė Nabby.

Kai kurios atsargos astronautams jau yra orlaivyje ir vienas Manekenas, dėvintis skafandrą, vardu RosieRosie the Riveter po Antrojo pasaulinio karo.

„Starliner“ pasirodė esąs sudėtingas „Boeing“ projektas, kuris iš pradžių tikėjo, kad erdvėlaivis pradės veikti 2017 m. Paveiktas delsimo ir augimo kliūčių. Pirmasis bandymas atlikti šį bandomąjį skrydį, žinomą kaip OFT-1, buvo sumažintas 2019 m. dėl „Starliner“ vidinio laikrodžio problemos. Dėl šios klaidos kapsulėje esantys varikliai sudegė neteisingai ir ją išmušė, todėl valdžia nusprendė. Parneškite erdvėlaivį namo Atvirkščiai, misija turi tęstis. Šiai ir kitoms programinės įrangos problemoms išspręsti prireikė daugiau nei metų.

READ  Bidenas sprogdina naftos perdirbimo gamyklas, siekdamas aukštesnių benzino kainų ir pelno

Visai neseniai buvo „Starliner“. Vožtuvas sugedo dėl problemų. Kai 2021 m. rugpjūtį erdvėlaivis buvo išsiųstas į paleidimo vietą, prieš skrydį atliktas bandymas atskleidė, kad pagrindiniai vožtuvai įstrigo vietoje ir inžinieriai negalėjo iš karto išspręsti problemos.

Galiausiai kapsulę teko nuriedėti nuo paleidimo aikštelės. Inžinieriams nesugebėjus jo sutaisyti vietoje, teko vežti į „Boeing“ gamyklą pilnam remontui.

Vožtuvai tapo nuolatinių įmonės ginčų šaltiniu. Remiantis naujausiu pranešimu iš ReutersAlabamoje įsikūrusi „Aerojet Rocketine“, subrangovas, gaminantis vožtuvus, nesutaria su „Boeing“ dėl pagrindinės vožtuvų problemos priežasties.

Pasak NASA pareigūnų per neseniai surengtą spaudos konferenciją, „Boeing“ ir NASA nesutaria.

Jų tyrimas parodė, kad drėgmė vožtuvuose gali sukelti „koroziją“ ir „surišimą“, praėjusią savaitę per spaudos konferenciją sakė „Boeing“ viceprezidentas ir „Starliner“ projekto vadovas Markas Nappy. Tai paskatino įmonę sukurti trumpalaikį sprendimą, kuris sukūrė valymo sistemą su mažu maišeliu, kuris buvo skirtas apsaugoti nuo korozijos sukeliančios drėgmės. NASA ir „Boeing“ teigia, kad šis sprendimas yra patenkintas.

NASA verslo komandos projektų vadovas Steve’as Stitchas praėjusią savaitę sakė: „Mes turime gerą poziciją skraidyti šia sistema.

Bet tai dar ne pabaiga. „Boeing“ praėjusią savaitę atskleidė, kad galiausiai turės pertvarkyti vožtuvus.

„Norime atlikti šiek tiek daugiau bandymų ir, remdamiesi šiais rezultatais, įsitikinsime, kokius pakeitimus darysime ateityje“, – sakė Nabby. „Daugiau sužinosime per ateinančius mėnesius.

Neaišku, kiek užtruks ar dar labiau atidės pirmasis „Boeing“ skrydis į kosmosą, jei bus padaryta pažanga visapusiškai pertvarkant „Boeing“ vožtuvus, todėl planavimas kelerius metus vėluoja. Remiantis viešais dokumentais, pagirios su „Starliner“ kainuos pusę milijardo dolerių.

Tuo tarpu „SpaceX“, kadaise laikyta atsilikusiu NASA „Commercial Crew“ programos konkurentu, NASA jau pradėjo penkias kosmines misijas ir du kruizus. 2011 m. pasitraukus iš erdvėlaivių programos, paleidus savo transporto priemonę „Crew Dragon“, astronauto erdvėlaivį, į orbitą iš JAV žemės buvo paleisti astronautai.

READ  Bitcoin nukrenta žemiau pagrindinės 20 000 USD ribos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.