„Google Play“ platforma, iki šiol daugiausiai žinoma kaip programėlių parduotuvė, pradeda naują etapą. Ji transformuojasi į personalizuotą turinio ir žaidimų centrą, kuriame vartotojai galės ne tik atsisiųsti programėles, bet ir patogiai pasiekti jiems pritaikytą pramogų turinį. Pirmąja rinka, kurioje pristatomi šie pokyčiai, pasirinkta Pietų Korėja.
Nauja „Pramogų erdvė“, pritaikyta Korėjos rinkai
Nuo šiol Pietų Korėjos vartotojams „Google Play“ parduotuvėje bus prieinama nauja, specializuota „Pramogų erdvė“. Šioje skiltyje bus sujungtas įvairus turinys: filmai, TV laidos, internetiniai komiksai (angl. webtoons) ir sparčiai populiarėjantys trumpametražiai serialai. Tai leis vartotojams atrasti naujas pramogas vienoje vietoje, nebejunginėjant skirtingų programėlių.
Šis modelis nėra visiškai naujas – panašūs sprendimai jau sėkmingai veikia kitose rinkose, pavyzdžiui, Indijoje veikiantis „Kriketo centras“ arba Japonijoje populiari „Manga erdvė“. Naujovė leis vartotojams skaityti populiarių komiksų, tokių kaip „Slam Dunk“, pavyzdžius tiesiog „Play“ parduotuvėje, o susidomėję – vienu paspaudimu pereiti į programėlę ir peržiūrėti visą kūrinį.
„Google“ atstovai pabrėžia, kad Pietų Korėja pasirinkta neatsitiktinai – tai rinka, kurioje ypač aktyviai vartojamas trumpasis ir įtraukiantis turinys. Be to, naujoji erdvė nebus tik populiaraus turinio sąrašas. Ji grupuos turinį pagal gerbėjų pomėgius. Pavyzdžiui, K-pop grupės „Seventeen“ dešimtmečio proga sukurta speciali skiltis, kurioje gerbėjai gali lengvai rasti atributiką, bilietus į koncertus ir išskirtinius vaizdo įrašus.
Patobulinta žaidimų patirtis ir dirbtinis intelektas
Kartu su turinio naujovėmis, „Google“ pristato ir reikšmingus žaidimų patirties patobulinimus. Netrukus Pietų Korėjoje bus pradėtas testuoti dirbtiniu intelektu (DI) paremtas asistentas „Play Games Sidekick“. Šis įrankis leis žaidėjams nenutraukiant žaidimo gauti realaus laiko informaciją: pasiekimus, strategijos patarimus ar statistiką. Asistentas, veikiantis „Gemini“ modelio pagrindu, taip pat galės teikti interaktyvias konsultacijas. Artimiausiais mėnesiais funkcija bus testuojama su tam tikrais žaidimais, o tarp pirmųjų – populiarusis „Netmarble“ kūrinys „Solo Leveling: Arise“.
Taip pat „Google“ planuoja 24 šalyse, įskaitant Pietų Korėją, pristatyti personalizuotą skiltį „Jums“ (angl. You Tab). Joje bus sutelkta visa vartotojo žaidimų istorija, pasiekimai, apdovanojimai ir prenumeratų privalumai. Sistema taip pat teiks rekomendacijas, pritaikytas pagal vartotojo pomėgius, siūlydama ne tik programėles, bet ir audio knygas, komiksus ar vaizdo įrašus.
Nauja programa kūrėjams „Level Up“ – kova dėl kokybės
Siekdama pagerinti bendrą žaidimų kokybę „Android“ platformoje, „Google“ anonsavo naują iniciatyvą kūrėjams – „Google Play Games Level Up“. Šios programos tikslas – skatinti kūrėjus kurti aukštesnės kokybės, į žaidėją orientuotus žaidimus. Mainais už nustatytų gairių laikymąsi, kūrėjai gaus galingus reklamos įrankius ir geresnį matomumą parduotuvėje.
Norintys dalyvauti programoje turės atitikti kelis esminius reikalavimus: užtikrinti žaidimo eigos tęstinumą tarp skirtingų įrenginių, kad žaidėjas neprarastų savo progreso; įdiegti prasmingą pasiekimų sistemą, kuri būtų daugiau nei tik paprasti lygio pasiekimo pranešimai; pridėti klaviatūros, pelės ir žaidimų pultelio palaikymą, kad žaidimą būtų galima patogiai žaisti ir asmeniniuose kompiuteriuose.
Šia programa „Google“ siekia spręsti problemą dėl žemos kokybės, reklamomis perkrautų žaidimų, kurie ilgą laiką kenkė „Play“ parduotuvės reputacijai. Tuo tarpu „Apple App Store“, taikydama griežtesnius standartus ir siūlydama „Apple Arcade“ paslaugą, palaiko aukštesnės kokybės žaidimų ekosistemą. Naujoji „Google“ programa vertinama kaip žingsnis siekiant sumažinti šį atotrūkį.
Strateginė vizija: daugiau nei parduotuvė
Visi šie pokyčiai atspindi pagrindinę „Google Play“ viziją – būti „daugiau nei parduotuve“ ir tapti įtraukiančiu, pagal vartotojų interesus pritaikytu turinio centru.
„Korėja yra viena aktyviausių rinkų pasaulyje, kurioje žmonės vartoja trumpą ir įtraukiantį turinį išmaniuosiuose telefonuose, – teigė „Google Play Games“ vadovas Aurash Mahbod. – Todėl mes perkūrėme patirtį, kad Korėjos vartotojai galėtų atrasti ir mėgautis turiniu tiesiog „Play“ parduotuvėje, neatidarant atskirų programėlių.“
Nors „Level Up“ programa žada teigiamų pokyčių, greitų rezultatų tikėtis neverta. Pirmasis programos etapas kūrėjams baigsis tik 2026 metų liepą, tad akivaizdžių pokyčių žaidimų kokybėje teks palaukti.